Velkommen til NKF-N

NKF-N er den norske seksjonen av Nordisk Konservatorforbund.
En konservator arbeider aktivt eller forebyggende for å bevare og beskytte kulturminner med spesialkunnskaper innenfor materialers kjemiske og fysiske nedbrytningsmønstre. Flere av konservatorene tilknyttet NKF-N tilbyr ulike tjenester. Leter du etter en konservator? Ved å bruke funksjonen "Finn en konservator" kan du finne en konservator som passer dine behov.
Medlemmer av NKF-N har også mulighet til å logge seg inn på medlemssidene, som gir tilgang til intern informasjon.

Årsmøte 2019

Hjertelig velkommen til NKF-N årsmøte fredag 5. april på Teknisk Museum!

Årsmøte og fagdag 2019 fredag 5. april fra klokken 9.30-15.40, auditoriet på Teknisk Museum. https://www.tekniskmuseum.no/

Registrering fra 9.30-9.45

Program:

09.30 – 09.45 Registrering, kaffe/te og frukt

09.45 – 10.10 Francesco Caruso, Universitetet i Oslo: Characterization of oil tubes from Harriet Backer’s original paint box by Inductively Coupled Plasma–Optical Emission Spectroscopy (ICP–OES)

10.15 – 13.10 Årsmøte NKF-N(11.30-11.45) Pause

13.10 – 13.15 Kort innlegg av Ekatarina Pasnak og Linda Barone

13.15 – 14.00 Lunsj, mat fra Elvebredden catering

14.00 – 14.25 Ruth Murgatroyd, Universitetsmuseet i Bergen: Natural history object conservation in the redevelopment of the University Museum of Bergen

14.35 – 15.00 Terje Grøntoft, NILU: Hvordan vurdere miljøpåvirkning på kulturarv, kostnader og tiltak

15.10 – 15.35 Linda Barone, privatpraktiserende, Oslo: Conservation of a Water-Damaged 16th Century Book

15.40 Avslutning

Praktiske opplysninger:

Adresse: Norsk Teknisk Museum Kjelsåsveien 143 0491 Oslo

Hvordan komme seg dit:

Bil Museet har et begrenset antall parkeringsplasser. OBS! Veiarbeid pågår i Grefsenveien frem til 2020, som kan forårsake store endringer for bilister i vår retning. Til da anbefales det å velge Ring 3 og kjøre av ved Nydalen og ikke Storo. Herfra kjører du Maridalsveien til Frysja og Kjelsås (følg skiltingen til museet). Les mer om veiarbeidene på Fremtidensbyreise.no.

Buss 54 Aker Brygge/Kjelsås stasjon 25 Majorstuen/Karihaugen

Trikk Linje 11/12 Kjelsås, ev. 11 Disen og videre derfra med 12 Kjelsås. Holdeplass: Kjelsåsalleen eller Kjelsås.

Holdeplass Kjelsåsalléen: Gåtid 10 min. Følg Kjelsåsveien nedover (Ha Coop Prix på høyre hånd og Rune's på venstre). Gå forbi Shell og gjennom gangtunnelen under toglinjene. Teknisk museum finner du med en gang etter gangtunnelen, på høyre hånd.

Holdeplass Kjelsås. Gåtid 5 min. Gå ned Asbjørnsens vei, kryss bussholdeplassen og gå gjennom gangtunnelen under toglinjene. Teknisk museum finner du med en gang etter gangtunnelen, på høyre hånd.

Tog Gjøvikbanen (mot Jaren eller Hakadal) til Kjelsås stasjon

• Treff: 83